Przejdź do treści

W dniach 18. - 20. czerwca Biuro Obsługi Klienta będzie nieczynne. Na wszelkie maile, smsy i telefony odpowiemy w pon. 23.06.

SPRING COLLECTION FINAL SALE‼️ UP TO -70%‼️

Darmowa dostawa od 600 zł na terenie Polski!

  • Nowości
  • PRIVÉ
  • STAŁE KOLEKCJE

  • Basic
  • Freya
  • Paloma
  • KOLEKCJE czasowe

  • ENDLESS SUMMER
  • SPRING 2025
  • KNIT COLLECTION
  • Just Paul x N.S.BIJOUX
WszystkieBestselleryHot Deals
Basic Freya Paloma KNIT COLLECTION

Basic

Endless Summer

Just Paul x N.S.BIJOUX

  • kategorie produktów

  • Wszystkie
  • Sukienki
  • Spódnice
  • Marynarki
  • Topy
  • Kardigany
  • Kurtki
  • Freya
  • Koszule
  • Spodnie
  • Akcesoria
  • Biżuteria
WszystkieBestsellery
All Sukienki Spódnice Just Paul8664 Topy Kardigany Kurtki Freya Koszule
out of stock
Golden Glove Vanza Jacket Golden Glove Vanza Jacket

Golden Glove Vanza Jacket

Cena regularna 255 PLN
Cena promocyjna 255 PLN Cena regularna 849 PLN
Cena jednostkowa /  na 
beżowy
  • Sparkling Black Vanza Jacket
  • Ivory Touch Vanza Jacket
Velvet Pearl Top Velvet Pearl Top

Velvet Pearl Top

Cena regularna 244 PLN
Cena promocyjna 244 PLN Cena regularna 349 PLN
Cena jednostkowa /  na 
–30%
beżowy
  • PRODUKTY NA WYPRZEDAŻY

  • Wszystkie
  • Sukienki
  • Spódnice
  • Spodnie
  • Topy
  • Kardigany
  • Kurtki
  • Freya
  • Koszule
  • Marynarki
BestsellerySale
Sale 795AC838-03E9-4A24-B7A5-9CEE5B376A7A Spodnie - sale 3U1A9375 Kardigany - sale Kurtki - sale Marynarki - sale
Midnight Blue Gabi Top Midnight Blue Gabi Top

Midnight Blue Gabi Top

Cena regularna 275 PLN
Cena promocyjna 275 PLN Cena regularna 549 PLN
Cena jednostkowa /  na 
–50%
granatowy
out of stock
Rusty Gold Top Rusty Gold Top

Rusty Gold Top

Cena regularna 200 PLN
Cena promocyjna 200 PLN Cena regularna 399 PLN
Cena jednostkowa /  na 
czarny
    • Nowości
    • PRIVÉ
    • STAŁE KOLEKCJE

    • Basic
    • Freya
    • Paloma
    • KOLEKCJE czasowe

    • ENDLESS SUMMER
    • SPRING 2025
    • KNIT COLLECTION
    • Just Paul x N.S.BIJOUX
    WszystkieBestselleryHot Deals
    Basic Freya Paloma KNIT COLLECTION

    Basic

    Endless Summer

    Just Paul x N.S.BIJOUX

    • kategorie produktów

    • Wszystkie
    • Sukienki
    • Spódnice
    • Marynarki
    • Topy
    • Kardigany
    • Kurtki
    • Freya
    • Koszule
    • Spodnie
    • Akcesoria
    • Biżuteria
    WszystkieBestsellery
    All Sukienki Spódnice Just Paul8664 Topy Kardigany Kurtki Freya Koszule
    out of stock
    Golden Glove Vanza Jacket Golden Glove Vanza Jacket

    Golden Glove Vanza Jacket

    Cena regularna 255 PLN
    Cena promocyjna 255 PLN Cena regularna 849 PLN
    Cena jednostkowa /  na 
    beżowy
    • Sparkling Black Vanza Jacket
    • Ivory Touch Vanza Jacket
    Velvet Pearl Top Velvet Pearl Top

    Velvet Pearl Top

    Cena regularna 244 PLN
    Cena promocyjna 244 PLN Cena regularna 349 PLN
    Cena jednostkowa /  na 
    –30%
    beżowy
    • PRODUKTY NA WYPRZEDAŻY

    • Wszystkie
    • Sukienki
    • Spódnice
    • Spodnie
    • Topy
    • Kardigany
    • Kurtki
    • Freya
    • Koszule
    • Marynarki
    BestsellerySale
    Sale 795AC838-03E9-4A24-B7A5-9CEE5B376A7A Spodnie - sale 3U1A9375 Kardigany - sale Kurtki - sale Marynarki - sale
    Midnight Blue Gabi Top Midnight Blue Gabi Top

    Midnight Blue Gabi Top

    Cena regularna 275 PLN
    Cena promocyjna 275 PLN Cena regularna 549 PLN
    Cena jednostkowa /  na 
    –50%
    granatowy
    out of stock
    Rusty Gold Top Rusty Gold Top

    Rusty Gold Top

    Cena regularna 200 PLN
    Cena promocyjna 200 PLN Cena regularna 399 PLN
    Cena jednostkowa /  na 
    czarny

    JustPaul

    • O nas
    • Kontakt
    • En

    Konto

  • Szukaj

  • Logowanie

    Zresetuj swoje hasło

    Wyślemy Ci e-mail, aby zresetować Twoje hasło

    Anuluj

    Zaloguj się

    JUSTPAUL wraz z wyglądem zmieniło również silnik e-commerce. W trakcie migracji przenieśliśmy Państwa dane osobowe i historię zamówień, natomiast dla bezpieczeństwa hasła do kont zostały zaszyfrowane. Aby uzyskać dostęp do konta należy zresetować hasło.
    Resetuj hasło

    Utwórz konto

    Na adres e-mail zostanie wysłany odnośnik do ustawienia nowego hasła. Twoje dane osobowe zostaną użyte do obsługi twojej wizyty na naszej stronie, zarządzania dostępem do twojego konta i dla innych celów o których mówi nasza polityka prywatności.
  • Ulubione

  • Mój koszyk (0)

    Twój koszyk aktualnie jest pusty

    Ładowanie...

    Łącznie:

    0,00 PLN

    Koszt wysyłki obliczony zostanie przy realizacji zakupu.
    Kody zniżkowe zaaplikujesz w natępnym kroku.

    Realizuj zakup

Regulamin

 

Od 1 kwietnia 2025 udostępniony został nowy regulamin, uwzględniający zmiany w prawie konsumenta.

 

Regulamin sklepu internetowego www.justpaul.pl


I. Definicje

§ 1. Na potrzeby niniejszego Regulaminu przyjmuje się następujące znaczenia pojęć:

1. Sprzedawca – Just Paul Juszczyk-Grupińska Olechowska spółka jawna z siedzibą w
Warszawie, ul. Szaserów 38 lok. 4, 04-306 Warszawa, wpisana do rejestru
przedsiębiorców KRS pod numerem 0000437376 (Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy
w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS), NIP 5213638893. Adres e-mail do
kontaktu: butik@justpaul.pl, dodatkowo zamowienia@justpaul.pl. Numer telefonu:
508 440 647 (opłata jak za połączenie standardowe wg cennika operatora). Adres do
korespondencji (również zwrotów i reklamacji): ul. Szaserów 38 lok. 4, 04-306
Warszawa.

2. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem
https://www.justpaul.pl oraz na powiązanych z nim podstronach.

3. Klient – każda osoba korzystająca ze Sklepu i zawierająca ze Sprzedawcą umowę:
o Konto – Klient, który zawarł umowę o założenie Konta (rejestracji) w Sklepie.
o Klient bez Konta – osoba składająca zamówienie bez rejestracji Konta.
Określenie Klient obejmuje zarówno konsumentów, PB jednoosobowych, jak i
przedsiębiorców dokonujących zakupów w ramach prowadzonej działalności,
z zastrzeżeniami przewidzianymi w Regulaminie.

4. Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej (np.
zawarcia umowy sprzedaży) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową, zgodnie z art. 22 par.1 Kodeksu cywilnego.

5. PB jednoosobowy – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność
gospodarczą, zawierająca ze Sprzedawcą umowę związaną bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą, lecz nie posiadającą dla niej charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności (definicja
zgodna z art. 38 lit. A ( ustawy o prawach konsumenta). PB jednoosobowemu
przysługują w Regulaminie uprawnienia Konsumenta, z zastrzeżeniami
przewidzianymi w przepisach prawa.

6. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca
osobowości prawnej, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub
zawodową, zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową (czyli umowę o charakterze zawodowym
dla tej osoby). W rozumieniu Regulaminu przez „Przedsiębiorcę” rozumie się
podmioty inne niż Konsument i PB jednoosobowy.

7. Konto – konto użytkownika (Klienta) w Sklepie, tworzone podczas rejestracji. Na
Koncie przechowywane są dane podane przez Klienta oraz historia jego zamówień w
Sklepie. Dostęp do Konta wymaga logowania (adres e-mail i hasło).

8. Regulamin – niniejszy regulamin sklepu internetowego Just Paul. Regulamin określa
zasady korzystania ze Sklepu, w tym prawa i obowiązki Klientów oraz Sprzedawcy.

9. Polityka – Polityka prywatności i plików cookies Sklepu, dostępna pod adresem
https://justpaul.pl/polityka-prywatnosci-plikow-cookies/. Polityka zawiera m.in.
informacje o przetwarzaniu danych osobowych Klientów przez Sprzedawcę oraz o
stosowaniu plików cookies w Sklepie.

II. Postanowienia ogólne

§ 2. Sprzedawca świadczy usługi drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem. W
szczególności umożliwia nieodpłatne założenie Konta w Sklepie oraz zawieranie poprzez
Sklep internetowy umów sprzedaży Towarów znajdujących się w asortymencie Sprzedawcy.

§ 3. Informacje prezentowane na stronach Sklepu (w tym zdjęcia, opisy, ceny, promocje)
stanowią zaproszenie do zawarcia umowy (ofertę składana przez Klienta) – nie są ofertą
handlową w rozumieniu art. 66 i 66 par.1 Kodeksu cywilnego. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do bieżącej aktualizacji prezentowanych informacji, w tym cen i dostępności
Towarów, przy czym zmiany te nie wpływają na umowy zawarte przed ich wprowadzeniem.

§ 4. Wszelkie materiały zamieszczone w Sklepie (zdjęcia produktów, opisy, elementy
graficzne, logo Just Paul itp.) stanowią własność intelektualną Sprzedawcy lub podmiotów trzecich, od których Sprzedawca uzyskał licencję. Zakazane jest wykorzystywanie tych materiałów bez zgody uprawnionych – w szczególności kopiowanie i rozpowszechnianie zdjęć oraz opisów produktów jest zabronione i może stanowić naruszenie praw autorskich oraz praw własności przemysłowej.

§ 5. Ceny wszystkich Towarów oferowanych w Sklepie podawane są w złotych polskich
(PLN) i zawierają podatek VAT w obowiązującej stawce. Ceny te nie obejmują
ewentualnych kosztów dostawy oraz kosztów obsługi płatności (np. prowizji za płatność za pobraniem), o których Klient jest informowany oddzielnie przed złożeniem zamówienia. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do modyfikacji asortymentu, cen oraz prowadzenia i odwoływania akcji promocyjnych. Żadne zmiany cen czy promocji nie wpływają na zamówienia złożone przed ich wejściem w życie.

§ 6. Zakupu w Sklepie można dokonać na dwa sposoby:

1. Gościnnie (bez zakładania Konta) – poprzez wypełnienie formularza zamówienia
każdorazowo przy zakupie.

2. Z rejestracją Konta – po założeniu Konta, Klient może korzystać z uproszczonego
procesu zamówień (bez każdorazowego wpisywania danych) oraz mieć dostęp do
historii zamówień. Założenie Konta nie jest obowiązkowe do dokonania zakupu.

§ 7. Sprzedawca realizuje zamówienia na terenie Polski, krajów członkowskich Unii
Europejskiej, a także USA. Dostępność opcji dostawy międzynarodowej oraz koszty z tym
związane podawane są przy składaniu zamówienia (mogą różnić się w zależności od kraju).

§ 8. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu:
- urządzenie z dostępem do Internetu i zaktualizowaną przeglądarką internetową
obsługującą standard HTML5, CSS3 i JavaScript,
- aktywny adres e-mail (do kontaktu oraz rejestracji/logowania),
- włączona obsługa plików cookies niezbędnych do utrzymania sesji użytkownika oraz
procesu składania zamówienia. Uwaga: Niezbędne cookies są używane w celu zapewnienia stabilności i bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu (np. zapamiętanie
logowania, zawartości koszyka) i ich wykorzystanie jest konieczne dla funkcjonowania serwisu. Po zakończeniu korzystania ze Sklepu Klient może je usunąć z przeglądarki. Opcjonalne cookies (analityczne, marketingowe) są stosowane wyłącznie za zgodą Klienta, zgodnie z Polityką cookies – przy pierwszej wizycie Klient ma możliwość wyboru ustawień cookies.

III. Rejestracja Konta

§ 9.
1. Założenie Konta w Sklepie jest bezpłatne i wymaga rejestracji przez wypełnienie
formularza rejestracyjnego. Formularz rejestracyjny dostępny jest poprzez odnośnik
„Załóż konto” na stronie Sklepu.

2. W formularzu rejestracyjnym należy podać adres e-mail oraz ustalić hasło do Konta.
Dodatkowo Klient ma możliwość podania swojego imienia i nazwiska (opcjonalnie).
Podany adres e-mail będzie później służył jako login do Konta.

3. Klient zobowiązany jest do podania prawdziwych danych. Zabronione jest
umieszczanie w formularzu rejestracyjnym treści o charakterze bezprawnym (np.
podawanie cudzych danych bez upoważnienia).

4. Kliknięcie przycisku „Rejestracja” na formularzu jest równoznaczne ze złożeniem
przez Klienta oferty zawarcia umowy o prowadzenie Konta na warunkach
Regulaminu oraz z akceptacją Regulaminu. Z chwilą otrzymania przez Sprzedawcę
wypełnionego formularza następuje zawarcie umowy o świadczenie usługi
prowadzenia Konta.

5. Po pomyślnej rejestracji Sprzedawca wysyła na podany adres e-mail potwierdzenie
założenia Konta. Wiadomość zawiera m.in. link aktywacyjny (jeśli wymagany) oraz
załączniki w postaci Regulaminu i Polityki w wersji PDF lub linki do tych
dokumentów.

6. Konsument lub PB jednoosobowy ma prawo odstąpić od umowy o prowadzenie
Konta w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, bez podania przyczyny. Informacja o
tym prawie jest zawarta w mailu potwierdzającym rejestrację. Aby odstąpić, Klient
może złożyć Sprzedawcy stosowne oświadczenie (np. mailowo). W przypadku
odstąpienia umowa o Konto uważana jest za niezawartą, a Sprzedawca usunie lub
zanonimizuje dane Klienta powiązane z Kontem (chyba że ma odrębną podstawę
prawną do ich dalszego przetwarzania, np. zawarte zamówienia).

7. Założenie Konta jest również możliwe w trakcie składania zamówienia. W takim
przypadku Klient podaje wymagane dane przy składaniu zamówienia i opcjonalnie
zaznacza chęć utworzenia Konta (ustalając hasło). Konto zostanie utworzone po
potwierdzeniu zamówienia.

8. Konto stanowi usługę cyfrową w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o
prawach konsumenta (art. 2 pkt 6a). Sprzedawca zapewnia zgodność tej usługi z
umową przez cały okres jej obowiązywania, zgodnie z rozdziałem 5b ww. ustawy.
Odpowiedzialność Sprzedawcy za brak zgodności usługi cyfrowej z umową jest
uregulowana w §19 Regulaminu.

9. Sprzedawca może dokonywać aktualizacji usługi Konta, polegających np. na
wprowadzaniu nowych funkcjonalności lub zmianie interfejsu. Jeżeli aktualizacja taka
negatywnie i w istotny sposób wpłynie na dostęp Klienta do Konta lub korzystanie z
niego, Sprzedawca poinformuje Klienta z odpowiednim wyprzedzeniem na trwałym
nośniku (np. e-mail) o planowanej zmianie i jej skutkach. Konsument lub PB jednoosobowy, który nie akceptuje takiej zmiany, ma prawo wypowiedzieć umowę o
Konto przed wejściem zmiany w życie (ew. w ciągu 30 dni od otrzymania informacji).
W przypadku braku akceptacji i wypowiedzenia umowy Konto zostanie usunięte w
dniu wejścia zmiany w życie, a niewykorzystane środki (np. punkty lojalnościowe) zostaną zwrócone Klientowi, o ile to możliwe. Zmiany, które nie wpływają negatywnie na Klienta (np. zwiększają bezpieczeństwo lub dodają nowe usługi) mogą być wprowadzane bez prawa odstąpienia, po uprzednim poinformowaniu Klienta.

10. Klient może w każdej chwili zrezygnować z posiadania Konta, wypowiadając umowę
jego prowadzenia (patrz §21).

IV. Zasady składania zamówień (zawarcia umowy sprzedaży)

§ 10. Informacje o Towarach prezentowane w Sklepie (m.in. opisy, zdjęcia, ceny) stanowią
zaproszenie do zawarcia umowy zgodnie z §3. Klient składając zamówienie składa ofertę
kupna określonego Towaru na warunkach podanych w opisie.

§ 11. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby prezentowane na stronie zdjęcia i opisy
Towarów były rzetelne i odpowiadały rzeczywistości. Niemniej jednak, drobne różnice w
wyglądzie (np. odcień koloru na zdjęciach vs rzeczywisty) mogą wynikać z ustawień ekranu Klienta – nie stanowią one niezgodności towaru z umową.

§ 12. W celu złożenia zamówienia Klient:

1. Dodaje wybrany Towar (lub Towary) do koszyka.

2. Przechodzi do formularza zamówienia, gdzie podaje:
o dane do wysyłki (imię, nazwisko, adres; dla firm dodatkowo nazwa i NIP),
o adres e-mail oraz telefon kontaktowy (wymagane do potwierdzenia i realizacji
zamówienia), o opcjonalnie inne informacje, jeśli są niezbędne do realizacji (np. kod
rabatowy).

3. Wybiera sposób dostawy spośród dostępnych (np. kurier, paczkomat, odbiór osobisty
– jeśli oferowane) oraz sposób płatności (np. przelew online, płatność kartą, pobranie
– zależnie od oferty).

4. Ma możliwość zapoznania się z podsumowaniem zamówienia, w tym ostateczną ceną
uwzględniającą koszty dostawy i ewentualne rabaty.

5. Akceptuje Regulamin (jeżeli wcześniej tego nie zrobił, np. w ramach rejestracji).

6. Klika przycisk finalizujący zamówienie, opisany np. jako „Kupuję i płacę” lub
równoważny, co oznacza złożenie zamówienia z obowiązkiem zapłaty. Po złożeniu zamówienia (wysłaniu formularza zamówienia) Klient otrzymuje automatycznie
e-mail z potwierdzeniem wpłynięcia zamówienia do systemu Sklepu.

§ 13. Zawarcie umowy sprzedaży następuje z chwilą przesłania Klientowi przez Sprzedawcę wiadomości e-mail zatytułowanej „Potwierdzenie przyjęcia zamówienia nr ... do realizacji” lub podobnej, która zawiera ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów zamówienia. Brak takiego potwierdzenia w ciągu 2 dni roboczych od złożenia zamówienia oznacza, że oferta (zamówienie) Klienta nie została przyjęta (np. z powodu niedostępności towaru) – w takiej sytuacji wszelkie wpłacone kwoty zostaną niezwłocznie zwrócone Klientowi tym samym kanałem, jakim były opłacone.

§ 14. Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia w ramach umowy z Klientem będącym Przedsiębiorcą (nie dotyczy Konsumenta ani PB jednoosobowego) w następujących przypadkach:

- dane podane przy zamówieniu są rażąco nieprawidłowe, budzące uzasadnione
wątpliwości co do prawdziwości (Sprzedawca podejmie próbę kontaktu celem
weryfikacji danych),
- Towar został wycofany ze sprzedaży lub nastąpiła nagła awaria systemu skutkująca
błędnym wyświetleniem informacji (np. cena „0 zł”),
- Przedsiębiorca notorycznie nie odbiera przesyłek pobraniowych lub wcześniej rażąco
naruszył Regulamin. W przypadku odmowy realizacji zamówienia Klient zostanie poinformowany e-mailem, a ewentualna płatność zostanie zwrócona w ciągu 7 dni.

§ 15. Do każdej umowy sprzedaży wystawiany jest dokument sprzedaży:
- paragony fiskalne – dla Konsumentów i PB jednoosobowych,
- faktury VAT – dla Przedsiębiorców (oraz na żądanie także dla konsumenta/PB).
Klient wyraża zgodę na otrzymanie faktury elektronicznej (PDF) drogą mailową.

V. Ceny i płatności

§ 16. Ceny produktów prezentowane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Wiążąca dla stron jest cena widniejąca przy produkcie w momencie złożenia zamówienia przez Klienta. Jeżeli na stronie produktu widnieją ceny przekreślone lub informacje o promocjach, Sprzedawca zapewnia, że prezentowane obniżki są rzetelne – w szczególności, jeśli podana jest “stara cena”, oznacza to rzeczywistą najniższą cenę produktu z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, zgodnie z wymogami ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług (implementującej dyrektywę Omnibus).

§ 17. Dostępne formy płatności w Sklepie to:

1. Przelew tradycyjny – przedpłata na rachunek bankowy Sprzedawcy (dane do
przelewu przesyłane w potwierdzeniu zamówienia). Realizacja następuje po
zaksięgowaniu wpłaty.

2. Szybkie płatności online / karta płatnicza – obsługiwane za pośrednictwem zewnętrznego systemu płatności (np. Przelewy24, PayU, PayPal) zgodnie z regulaminem tego operatora.

3. Płatność za pobraniem – gotówką kurierowi przy odbiorze paczki (dostępna tylko na
terenie Polski i dla zamówień do określonej kwoty, np. 1000 zł).

4. Gotówka/karta przy odbiorze osobistym – jeżeli oferowany jest odbiór osobisty w
showroomie/butiku Just Paul (aktualnie: [adres, godziny]). Sprzedawca nie pobiera dodatkowych opłat za korzystanie z określonej formy płatności, poza ewentualnymi kosztami narzuconymi przez operatorów (Klient jest informowany o wszelkich
kosztach przed złożeniem zamówienia).

VI. Dostawa i odbiór

§ 18.

1. Dostawa – zamówione Towary są dostarczane pod adres wskazany przez Klienta w
zamówieniu. Dostawa realizowana jest za pośrednictwem profesjonalnych firm
kurierskich lub do paczkomatów (opcje do wyboru podczas składania zamówienia).

2. Koszt dostawy ponosi Klient, chyba że oferta Sprzedawcy stanowi inaczej (np.
darmowa dostawa powyżej określonej kwoty zamówienia lub w ramach promocji).
Koszty dostawy są wyraźnie wskazane przy składaniu zamówienia (zależnie od
wybranej opcji i kraju wysyłki).

3. Czas wysyłki – Sprzedawca kompletuje i wysyła zamówienie zwykle w ciągu 1-3 dni
roboczych od:
o w przypadku zamówień płatnych z góry – od zaksięgowania płatności,
o w przypadku pobrania – od potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę
(chyba że uznano za zasadne dodatkowe potwierdzenie ze strony Klienta, np.
telefoniczne). W okresach wzmożonych (akcje promocyjne, święta) terminy te
mogą ulec wydłużeniu o kilka dni.

4. Dostawa zagraniczna – czas dostawy poza Polskę zależy od wybranego kraju i formy
wysyłki. Szacunkowe terminy dostarczenia (np. Europa 3-7 dni, USA 5-10 dni)
podawane są przy składaniu zamówienia. Klient jest odpowiedzialny za ewentualne
cła i podatki importowe przy przesyłkach poza UE.

5. Odbiór osobisty – jeśli dostępny, Klient może odebrać Towar osobiście w siedzibie
lub innym punkcie wskazanym przez Sprzedawcę, w terminie ustalonym
indywidualnie (Sprzedawca powiadomi, gdy towar będzie gotowy do odbioru). Przy
odbiorze osobistym nie nalicza się kosztów dostawy.

§ 19. Podczas odbioru przesyłki dostarczanej przez kuriera Klient (dotyczy to w
szczególności Przedsiębiorców) powinien sprawdzić stan opakowania i ewentualnie
zawartości w obecności kuriera. W razie stwierdzenia uszkodzenia lub naruszenia przesyłki zaleca się sporządzić protokół szkody i niezwłocznie skontaktować ze Sprzedawcą. Brak takiego protokołu nie pozbawia Konsumenta/PB jednoosobowego uprawnień z tytułu rękojmi lub gwarancji, jednak może ułatwić Sprzedawcy dochodzenie roszczeń od przewoźnika.

VII. Wymiana towaru

§ 20. Niezależnie od uprawnień do odstąpienia od umowy (§23 Regulaminu), Sprzedawca
dopuszcza możliwość wymiany zakupionego towaru na inny (np. na inny rozmiar lub inny model) w ramach dobrej woli:

1. Wymiana jest możliwa w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru przez Klienta.
Towar nie może nosić śladów używania, powinien być odesłany w oryginalnym stanie
z kompletem metek.

2. W celu dokonania wymiany Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą
(mailowo na butik@justpaul.pl) w terminie wskazanym powyżej, aby zarezerwować
inny rozmiar/model do wymiany. Jeśli nowy towar jest dostępny, Sprzedawca
potwierdzi możliwość wymiany.

3. Klient odsyła na swój koszt produkt, który chce wymienić, na adres Sprzedawcy
(podany w §1). Do przesyłki należy dołączyć informację z danymi Klienta oraz
wskazaniem, na jaki produkt/rozmiar ma nastąpić wymiana.

4. Jeżeli wybrany produkt na wymianę ma:
o niższą cenę niż pierwotny – Sprzedawca zwróci różnicę ceny Klientowi w
ciągu 7 dni od realizacji wymiany, na ten sam środek płatności którym
dokonano zapłaty (lub na konto bankowe wskazane przez Klienta).

o wyższą cenę – Klient zobowiązany jest dopłacić różnicę przed wysyłką
nowego produktu (Sprzedawca poda dane do płatności). Wysyłka nastąpi po
otrzymaniu dopłaty.

5. Sprzedawca wyśle na własny koszt wymieniony towar do Klienta (jeden raz w ramach
danej transakcji). Termin realizacji wymiany uzależniony jest od dostępności
żądanego produktu – jeśli wymiana nie byłaby możliwa (brak towaru), Sprzedawca
poinformuje Klienta i zaproponuje alternatywne rozwiązanie (np. zwrot płatności za
pierwotny zakup).

6. Prawo do wymiany to dodatkowe uprawnienie, które nie ogranicza ani nie wyłącza
prawa konsumenta/PB do odstąpienia od umowy w 14 dni. Skorzystanie z wymiany
jest faktycznie realizowane jako odstąpienie od umowy pierwotnej i złożenie nowego
zamówienia – stąd jeśli wymiana dotyczy droższej rzeczy, może wymagać dopłaty, a
jeśli tańszej – nastąpi zwrot różnicy (nie stosuje się tu ponownie kosztów najtańszej
dostawy, bo to już rozliczono przy pierwotnym zamówieniu).


VIII. Odstąpienie od umowy (zwroty)

(Poniższe postanowienia dotyczą umów sprzedaży zawartych na odległość i wprowadzają w życie prawo odstąpienia przewidziane w ustawie o prawach konsumenta. Nie mają zastosowania do produktów i umów, które zgodnie z przepisami prawa odstąpieniu nie podlegają – wykaz takich sytuacji znajduje się niżej.)

§ 21. Prawo odstąpienia. Jeżeli Klient jest Konsumentem lub PB jednoosobowym, ma
prawo odstąpić od umowy sprzedaży Towaru zawartej ze Sprzedawcą w terminie 14 dni
kalendarzowych bez podania przyczyny. Termin ten jest liczony od dnia:

1. otrzymania Towaru przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią (inną niż
przewoźnik),
2. w przypadku umowy obejmującej wiele Towarów dostarczanych osobno – od
otrzymania ostatniego z Towarów,

3. w przypadku umowy polegającej na regularnej dostawie rzeczy przez czas oznaczony
– od otrzymania pierwszej rzeczy. Najprostszym i zalecanym sposobem dokonania zwrotu jest skorzystanie z dedykowanej aplikacji Parcel Panel Returns, dostępnej na stronie Sklepu.

§ 22. Wykonanie prawa odstąpienia:

Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Klient powinien złożyć Sprzedawcy oświadczenie o
odstąpieniu od umowy. Domyślną i zalecaną metodą złożenia takiego oświadczenia jest
skorzystanie z dedykowanej aplikacji Parcel Panel Returns, która zapewnia
priorytetową obsługę zwrotu oraz szereg udogodnień dla Klienta. Procedura zwrotu za
pomocą aplikacji Parcel Panel Returns przebiega następująco:

1. Klient przechodzi do dedykowanego portalu zwrotów (aplikacji Parcel Panel
Returns) dostępnego na stronie internetowej Sklepu Just Paul. Następnie loguje
się na swoje konto Klienta lub podaje wymagane dane zamówienia (np. numer
zamówienia oraz adres e-mail) w celu zainicjowania procesu zwrotu.

2. Klient wskazuje produkt lub produkty z danego zamówienia, które chce zwrócić,
oraz opcjonalnie podaje powód zwrotu, wybierając odpowiednią opcję w
aplikacji.

3. Po zatwierdzeniu zgłoszenia w aplikacji, generowane jest potwierdzenie przyjęcia
zwrotu oraz szczegółowe instrukcje dotyczące odesłania towaru. Klient
otrzymuje m.in. adres, na który należy odesłać zwracany towar (adres
Sprzedawcy). Aplikacja umożliwia także pobranie przygotowanej etykiety
nadawczej do wydrukowania i naklejenia na paczkę zwrotną.

4. Klient odsyła odpowiednio zapakowany towar zgodnie z otrzymanymi
instrukcjami – nadaje przesyłkę zwrotną na wskazany adres Sprzedawcy (np. za
pośrednictwem wybranego przewoźnika).

5. Sprzedawca po otrzymaniu przesyłki zwrotnej niezwłocznie weryfikuje stan
odesłanego towaru, a następnie dokonuje zwrotu należności na rzecz Klienta.
Zwroty zgłoszone poprzez aplikację Parcel Panel Returns są obsługiwane
priorytetowo, co oznacza szybsze rozpatrzenie zwrotu i wcześniejszą wypłatę
należności. O kolejnych etapach procesu Klient jest informowany na bieżąco (np.
za pośrednictwem powiadomień e-mail). Alternatywnie, jeżeli Klient nie może skorzystać z powyższej aplikacji, ma prawo złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy w inny sposób przewidziany prawem, w szczególności pisemnie (pocztą na adres Sprzedawcy: Just Paul Juszczyk-Grupińska Olechowska sp.j., ul. Szaserów 38 lok. 4, 04-306 Warszawa) lub mailowo (wysyłając wiadomość e-mail na adres: butik@justpaul.pl).
Do zachowania 14-dniowego terminu na odstąpienie wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Sprzedawca po otrzymaniu takiego oświadczenia niezwłocznie potwierdzi Klientowi (e-mailem) otrzymanie informacji o odstąpieniu od umowy. Skutkiem odstąpienia jest uznanie umowy za niezawartą. Jeżeli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę (zanim otrzymał potwierdzenie realizacji zamówienia), oferta przestaje wiązać.

§ 23. Wyjątki – kiedy odstąpienie nie przysługuje: Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach
konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Konsumentowi/PB jednoosobowemu w odniesieniu do umów:

1. w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb (np. produkt wykonany na miarę, z personalizowanym
nadrukiem),

2. w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte
po dostarczeniu (dotyczy to np. bielizny, kosmetyków, których opakowanie zostało
naruszone).

3. inne wypadki przewidziane w art. 38 (jeśli byłyby w ofercie Sklepu) – np. nagrania
dźwiękowe/wizualne lub oprogramowanie po otwarciu opakowania, dzienniki,
czasopisma, usługi w pełni wykonane za zgodą przed upływem terminu odstąpienia
itp. – Sprzedawca informuje, że aktualnie oferta Sklepu nie obejmuje tego typu
produktów/usług, więc co do zasady powyższe wyjątki nie wystąpią.

§ 24. Obowiązki Sprzedawcy w razie odstąpienia:

1. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu, zwrócić Klientowi wszystkie
dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru do Klienta.
Wyjątek: jeżeli Klient wybrał droższy sposób dostawy niż najtańszy oferowany przez
Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu różnicy (zwraca koszt
najtańszej dostępnej dostawy).

2. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył
Klient (np. na tę samą kartę, z której opłacono zamówienie, lub na ten sam rachunek
bankowy), chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie niepowodujące
dla niego żadnych kosztów (np. zgodził się na zwrot na konto bankowe podane w
oświadczeniu).

3. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru
z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania Towaru, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

4. Sprzedawca po otrzymaniu zwrotu dokonuje oceny stanu Towaru. Jeśli Towar nosi
ślady użytkowania wykraczającego poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania rzeczy, Sprzedawca ma prawo potrącić z kwoty zwrotu
odpowiadającą temu zmniejszeniu wartości (stosownie do art. 34 ust. 4 ustawy o
prawach konsumenta). W praktyce oznacza to, że konsument może obchodzić się z
towarem jedynie tak, jak mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym – np. przymierzyć
ubranie – ale nie używać go dłużej.

5. Do przesyłki zwrotnej Sprzedawca dołącza paragony/faktury korygujące (o ile
były wystawione dokumenty sprzedaży) lub wysyła je elektronicznie.

§ 25. Obowiązki Klienta w razie odstąpienia:

1. Klient ma obowiązek zwrotu Towaru Sprzedawcy niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu
wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

2. Towar powinien być odesłany na adres Sprzedawcy wskazany w §1. Zaleca się
dołączenie do przesyłki kopii paragonu lub faktury oraz (jeśli to możliwe)
oryginalnego opakowania produktu. Klient odpowiednio zabezpieczy rzecz na czas
transportu.

3. Bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy ponosi Klient, chyba że Sprzedawca wyraźnie
zgodził się je ponieść lub nie poinformował Klienta o konieczności poniesienia tych
kosztów. Oznacza to, że Klient opłaca wysyłkę zwrotną na poczcie lub kurierem.

4. Klient ma prawo – jeśli chce – ubezpieczyć przesyłkę zwrotną. Sprzedawca nie ponosi
odpowiedzialności za uszkodzenia lub zaginięcie paczki w drodze powrotnej; w
interesie Klienta leży nadanie przesyłki rejestrowanej (z numerem śledzenia).

5. Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z
niej w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
(czyli przekraczający zakres zwykłego „testu” w sklepie). Przykładowo: jeśli klient
zwraca sukienkę noszoną przez kilka dni i poplamioną – sprzedawca może obniżyć
zwrot o kwotę odpowiadającą zmniejszeniu wartości (czyszczenia lub różnicy między
nową a używaną rzeczą).

§ 26. Skutki odstąpienia dla usług dodatkowych: Jeżeli Klient wykonywał prawo
odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru, która była powiązana z jakąś umową dodatkową (np. usługa dostarczenia treści cyfrowych, dodatkowe ubezpieczenie towaru), to ta umowa dodatkowa wygasa z chwilą odstąpienia przez Klienta od umowy głównej. Klient nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem takich umów, z wyjątkiem świadczeń już spełnionych (jeśli wyraźnie żądał rozpoczęcia wykonywania usługi dodatkowej przed upływem terminu odstąpienia, np. w przypadku dostępu do treści cyfrowych – ale w naszym Sklepie takie sytuacje raczej nie występują).

IX. Reklamacje (niezgodność towaru z umową, gwarancja)

§ 27. Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia Towaru zgodnego z umową. Odpowiada
wobec Konsumenta oraz PB jednoosobowego za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego wydania i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, na zasadach określonych w rozdziale 5a ustawy o prawach konsumenta (art. 43a i nast.). Wobec Klienta będącego Konsumentem lub PB jednoosobowym wszelkie ujawnione wady/niezgodności towaru będą rozpatrywane w trybie reklamacji z tytułu rękojmi za niezgodność z umową (choć ustawowo nie używa się już słowa „rękojmia” dla konsumenta, mechanizm jest analogiczny).

2. Wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą (który nie jest PB jednoosobowym)
Sprzedawca odpowiada za wady rzeczy na zasadach określonych w Kodeksie
cywilnym, przy czym – zgodnie z art. 558 §1 K.c. – odpowiedzialność z tytułu
rękojmi jest wyłączona (postanowienie to nie dotyczy Konsumentów ani PB
jednoosobowych). Oznacza to, że Przedsiębiorcy dokonującemu zakupu w związku z
działalnością zawodową nie przysługuje prawo reklamacji z tytułu rękojmi; może on
korzystać jedynie z ewentualnej gwarancji producenta (jeśli została udzielona) lub
innych przewidzianych prawem środków.

3. Sprzedawca nie udziela odrębnej gwarancji na sprzedawane Towary, chyba że w
opisie towaru wyraźnie zaznaczono istnienie gwarancji producenta/dystrybutora. Jeśli
produkt jest objęty gwarancją, dokument gwarancyjny zostanie dostarczony wraz z
produktem, a uprawnienia z gwarancji można wykonywać niezależnie od uprawnień
przysługujących z tytułu niezgodności z umową.

§ 28. Procedura reklamacyjna (tryb zgłoszenia reklamacji):

1. Reklamacja to informacja od Klienta do Sprzedawcy o niezgodności towaru z umową
(wadzie) lub nienależytym wykonaniu usługi (np. konta), połączona z określeniem
żądania doprowadzenia do zgodności z umową lub innego roszczenia wynikającego z
przepisów.

2. Reklamacje dotyczące wad towaru można zgłaszać poprzez aplikację Parcel
Panel Returns, co umożliwia najszybsze i najwygodniejsze rozwiązanie
problemu. Można także złożyć reklamacje dotyczące Towarów lub usług
świadczonych drogą elektroniczną (np. funkcjonowania Konta): pisemnie na adres
Sprzedawcy: Just Paul sp.j., ul. Szaserów 38 lok. 4, 04-306 Warszawa lub mailowo na
adres e-mail: butik@justpaul.pl.

3. Zaleca się, aby w zgłoszeniu reklamacyjnym podać: imię i nazwisko (lub nazwę
firmy) Klienta, numer zamówienia lub inny opis pozwalający zidentyfikować
transakcję, opis problemu (na czym polega niezgodność towaru z umową / wada
towaru lub usługi), konkretne żądanie (np. żądanie naprawy, wymiany towaru na
nowy, obniżenia ceny, odstąpienia od umowy – zgodnie z uprawnieniami
ustawowymi; w przypadku usług cyfrowych – przywrócenia zgodności usługi, obniżki ceny lub odstąpienia), opcjonalnie dokumentację wady (np. zdjęcia uszkodzenia) – to może przyspieszyć rozpatrzenie.

4. Sprzedawca potwierdzi otrzymanie reklamacji wysłanej e-mailem – zazwyczaj
poprzez odpowiedź zwrotną.

5. Sprzedawca rozpatrzy reklamację Konsumenta lub PB jednoosobowego w terminie
do 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. O rezultacie Klient zostanie
poinformowany taką drogą, jaką złożył reklamację (chyba że zażąda innej formy).
Brak odpowiedzi Sprzedawcy w powyższym terminie uważa się za uznanie
reklamacji (tj. uznanie żądania Klienta za zasadne).

6. W przypadku reklamacji złożonej przez Przedsiębiorcę (nieuprzywilejowanego),
Sprzedawca również dołoży starań, by rozpatrzyć ją w ww. terminie, przy czym brak
odpowiedzi w 14 dni nie oznacza domyślnego uznania roszczeń.

§ 29. Uprawnienia Klienta w ramach reklamacji (Konsument/PB jednoosobowy):

1. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument lub PB jednoosobowy może żądać
naprawy lub wymiany rzeczy na nową – według swojego wyboru, chyba że
doprowadzenie do zgodności w wybrany sposób jest niemożliwe albo wymaga
nadmiernych kosztów po stronie Sprzedawcy w porównaniu z drugim rozwiązaniem.
Sprzedawca może w takiej sytuacji zaproponować alternatywne rozwiązanie (np. jeśli
wymiana na nowy egzemplarz nie jest możliwa z powodu wyczerpania produktu,
może zaproponować naprawę lub wymianę na inny model za dopłatą/zwrotem
różnicy).

2. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie i bez nadmiernych
niedogodności dla Klienta, nieodpłatnie (Sprzedawca pokrywa koszty, w tym koszty
przesyłek).

3. Jeżeli:
o Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową (np.
odmówił naprawy i wymiany),
o albo nie doprowadził towaru do zgodności w odpowiednim czasie lub bez
nadmiernych niedogodności, o albo z okoliczności wynika, że nie doprowadzi towaru do zgodności (np. wada jest nieusuwalna), – wówczas Konsument/PB jednoosobowy ma prawo żądać obniżenia ceny albo odstąpić od umowy (zwrotu pieniędzy). Uwaga:
odstąpienie od umowy z tego tytułu nie jest możliwe, gdy wada jest nieistotna.
Przy obniżeniu ceny strony rozliczają się proporcjonalnie do utraconej
wartości towaru.

4. W razie uznania reklamacji i odstąpienia od umowy na podstawie niezgodności
towaru z umową (rękojmi), Sprzedawca zwraca pełną cenę towaru oraz koszty
dostawy do Klienta (analogicznie jak w §24 ust.1) w ciągu 14 dni od akceptacji
reklamacji. Zwrot nastąpi przelewem bankowym, chyba że uzgodniono inaczej.

5. Uprawnienia powyższe przysługują na mocy obowiązujących przepisów (ustawy o
prawach konsumenta oraz Kodeksu cywilnego) i nie ograniczają żadnych praw
ustawowych klientów. Powyższe zapisy §29 mają na celu jedynie poglądowe zebranie
praw konsumenta – w razie ewentualnych braków czy niepełności niniejszego opisu,
zastosowanie mają wprost przepisy prawa.

§ 30. Reklamacje usług świadczonych drogą elektroniczną (np. problemy z
funkcjonowaniem strony, Konta, newslettera):

1. Klient może zgłaszać Sprzedawcy zastrzeżenia co do funkcjonowania Sklepu lub
usług cyfrowych (Konto, newsletter) – np. błędy, przerwy w dostępności,
niewykonanie zobowiązań.

2. Zgłoszenie następuje mailowo na adres butik@justpaul.pl, z opisem problemu.

3. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie do 14 dni, informując o
sposobie rozwiązania problemu. W miarę możliwości technicznych Sprzedawca
usunie usterki w najszybszym możliwym czasie. Jeżeli przerwa w działaniu usług
trwała dłużej niż 48h, Konsument może domagać się proporcjonalnego obniżenia
opłaty (choć usługi są bezpłatne, więc dotyczy to raczej płatnych usług – obecnie w
Sklepie brak).

4. W przypadku sporów dotyczących usług cyfrowych, zastosowanie mają odpowiednio
przepisy o niezgodności usługi cyfrowej z umową z ustawy o prawach konsumenta.

§ 31. Pozasądowe rozstrzyganie reklamacji i sporów:
1. Sprzedawca informuje, że Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W szczególności
Konsument może:
o złożyć wniosek o mediację do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji
Handlowej lub wniosek o rozpatrzenie sprawy przed stałym polubownym
sądem konsumenckim (działającym przy Inspekcji Handlowej) – właściwym
ze względu na miejsce prowadzenia działalności przez Sprzedawcę;
o uzyskać bezpłatną pomoc prawną u miejskiego lub powiatowego rzecznika
konsumentów; o skorzystać z europejskiej platformy ODR dostępnej pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR to interaktywne narzędzie
umożliwiające konsumentom i przedsiębiorcom pozasądowe rozstrzygnięcie
sporu z transakcji online, w tym transgranicznych.

2. Stanowisko Sprzedawcy: Sprzedawca obecnie nie zobowiązuje się do korzystania z
pozasądowych metod rozwiązywania sporów, chyba że dana sprawa zostanie
indywidualnie uzgodniona jako poddana mediacji lub sądowi polubownemu. Niniejsza
informacja stanowi wymóg ustawowy i nie jest równoznaczna z wyrażeniem ogólnej
zgody na pozasądowe rozstrzyganie sporów.

X. Postanowienia dotyczące treści użytkowników (opinie, komentarze)

§ 32. Sprzedawca może umożliwić Klientom publikowanie na stronach Sklepu własnych
treści, takich jak opinie o produktach, oceny zakupów, komentarze itp. W odniesieniu do
dodawania treści przez użytkowników obowiązują następujące zasady:

1. Klient publikując jakiekolwiek treści w Sklepie (np. opinię o produkcie) oświadcza, że
są one zgodne z prawdą, dotyczą faktycznie używanego produktu i że jest
uprawniony do ich zamieszczenia (np. jest autorem opinii).

2. Zakazane jest umieszczanie treści o charakterze bezprawnym, wulgarnym,
obraźliwym, naruszającym cudze dobra osobiste lub prawa autorskie, a także
treści stanowiących niedozwoloną reklamę (spam). W szczególności zabronione jest
publikowanie:
o danych osobowych osób trzecich bez ich zgody,
o linków do zewnętrznych stron konkurencji, kodów afiliacyjnych itp.,
o treści mowy nienawiści, treści pornograficznych, propagujących przemoc lub
inne czyny zabronione.

3. Rzetelność opinii: Opinie o produktach powinny pochodzić wyłącznie od Klientów,
którzy zakupili dany produkt w Sklepie. Sprzedawca dokłada starań, aby
weryfikować wiarygodność opinii – np. możliwość dodania recenzji mają tylko
zalogowani Klienci przypisani do danego zamówienia. Niedozwolone jest dodawanie
opinii nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd, w tym opinii wystawianych
na zlecenie lub przez automat. Sprzedawca nie moderuje merytorycznie opinii (nie
wpływa na ich brzmienie), publikowane są zarówno opinie pozytywne, jak i
negatywne, o ile spełniają wymogi Regulaminu.

4. Moderacja: Sprzedawca zastrzega sobie prawo do usunięcia lub edycji (ograniczonej
do oczywistych błędów pisowni) treści zamieszczonych przez Klienta, jeśli stwierdzi
naruszenie niniejszego Regulaminu lub przepisów prawa. W razie usunięcia
opinii/komentarza, Klient zostanie poinformowany mailowo o przyczynach. Klient ma
prawo odwołać się od decyzji o usunięciu treści, przedstawiając swoje racje (zostaną
one rozpatrzone przez osobę nadzorującą obsługę sklepu).

5. Publikując treści, Klient udziela Sprzedawcy nieodpłatnej, niewyłącznej licencji na
korzystanie z tych treści w ramach działalności Sklepu (np. może je wyświetlać na
stronie produktu, cytować w materiałach marketingowych sklepu). Licencja obejmuje
prawo do publicznego udostępniania opinii w taki sposób, aby każdy mógł mieć do
nich dostęp w wybranym przez siebie miejscu i czasie (Internet).

§ 33. Mechanizm zgłaszania naruszeń: Jeśli Użytkownik (lub inna osoba) uzna, że
jakakolwiek treść publikowana w Sklepie przez innego użytkownika ma charakter bezprawny (np. narusza prawo lub Regulamin), może to zgłosić Sprzedawcy, wysyłając wiadomość na e-mail: butik@justpaul.pl ze wskazaniem konkretnej treści i uzasadnieniem naruszenia.
Sprzedawca po otrzymaniu wiarygodnego zgłoszenia podejmie niezwłocznie działania w celu weryfikacji i usunięcia bezprawnej treści (notice & action), zgodnie z obowiązkami tzw. dostawcy hostingu wynikającymi z art. 14 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 16 DSA. Osoba zgłaszająca otrzyma informację zwrotną o rozpatrzeniu zgłoszenia (o ile poda dane kontaktowe).
XI. Rozwiązanie umowy o Konto

§ 34. Umowa o założenie Konta w Sklepie jest zawarta na czas nieoznaczony
(bezterminowo). Klient ma prawo wypowiedzieć tę umowę w każdym czasie, bez podania
przyczyny:
1. Wypowiedzenie umowy o Konto następuje poprzez przesłanie przez Klienta
odpowiedniej informacji (oświadczenia o rezygnacji z Konta) na adres e-mail
Sprzedawcy: butik@justpaul.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny. Można także
skorzystać z opcji usunięcia konta, jeśli taka funkcjonalność jest udostępniona po
zalogowaniu.

2. Z chwilą otrzymania wypowiedzenia przez Sprzedawcę umowa o świadczenie usługi
Konta ulega rozwiązaniu ze skutkiem natychmiastowym (chyba że Klient wskazał
późniejszy termin zakończenia).

3. Usunięcie Konta powoduje nieodwracalną utratę dostępu do danych tam
zgromadzonych (poza danymi, które Sprzedawca ma obowiązek dalej przechowywać,
np. historię transakcji do celów podatkowych – te dane są archiwizowane zgodnie z
Polityką prywatności).

§ 35. Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o prowadzenie Konta (czyli usunąć Konto
Klienta) tylko z ważnych przyczyn, tj. w sytuacjach, gdy:

1. Klient rażąco lub uporczywie narusza postanowienia niniejszego Regulaminu (np.
zamieszcza treści bezprawne, spamuje) i pomimo wezwania do zaprzestania naruszeń
nie stosuje się do Regulaminu.

2. Klient podaje przy rejestracji lub w ustawieniach Konta nieprawdziwe dane (np.
fikcyjne imię i nazwisko) mające znaczenie dla realizacji umów lub kontaktu, lub
używa Konta niezgodnie z jego przeznaczeniem (np. wykorzystuje je do działań
naruszających prawo).

3. Klient będący Przedsiębiorcą zalega z płatnością za zamówienia powyżej 21 dni,
pomimo wezwania go do zapłaty z wyznaczeniem dodatkowego co najmniej 5-
dniowego terminu.

4. Sprzedawca podejmuje decyzję o zaprzestaniu prowadzenia Sklepu internetowego
(likwidacji platformy).

W powyższych przypadkach Sprzedawca prześle Klientowi na jego e-mail stosowne
oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o Konto z 7-dniowym terminem wypowiedzenia.
Po upływie tego terminu Konto zostanie usunięte. Jeżeli to możliwe, Sprzedawca wcześniej skontaktuje się z Klientem celem polubownego rozwiązania problemu (np. umożliwi poprawę danych zamiast od razu usuwać Konto).

XII. Zmiany Regulaminu
§ 36. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w
następujących sytuacjach:
1. Zmiana przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu (w
szczególności zmiany w prawie konsumenckim, ochrony danych osobowych,
telekomunikacyjnym) – w takim przypadku zmiana Regulaminu może być dokonana
w zakresie niezbędnym do dostosowania jego postanowień do nowych wymogów
prawnych.

2. Wprowadzenie nowych usług świadczonych drogą elektroniczną w Sklepie lub
rozszerzenie funkcjonalności istniejących usług (np. uruchomienie programu
lojalnościowego, marketplace zewnętrznego) – w zakresie zasad korzystania z tych
nowych usług.

3. Zmiana sposobów płatności lub dostawy, zmiana podmiotów realizujących płatności
lub dostawy, zmiana kosztów dostawy lub czasu dostawy – o ile wpływa to na
obowiązki lub sytuację Klienta (np. konieczność doprecyzowania cennika,
wprowadzenie nowej płatnej usługi).

4. Zmiana danych Sprzedawcy (np. zmiana formy prawnej, nazwy) lub adresów
kontaktowych, linków – w zakresie odzwierciedlenia tych zmian w Regulaminie.

5. Konieczność poprawienia oczywistych omyłek lub omyłek pisarskich,
doprecyzowania zapisów celem lepszej zrozumiałości – zmiany redakcyjne, które nie
wpływają na zakres praw i obowiązków stron.

§ 37. W przypadku każdej planowanej zmiany Regulaminu:

1. Sprzedawca prześle Klientom posiadającym Konto informację e-mail o zmianie wraz
z zestawieniem zmienianych postanowień i treścią nowego Regulaminu, co najmniej
14 dni przed planowanym wejściem w życie zmian.

2. Ponadto informacja o zmianie zostanie opublikowana na stronie Sklepu (np. w formie
baneru lub komunikatu przy logowaniu).

3. Klienci będący Konsumentami lub PB jednoosobowymi mogą nie zaakceptować
planowanych zmian – w takim przypadku powinni przed datą wejścia w życie zmian
wypowiedzieć umowę o Konto (zgodnie z §34). Brak wypowiedzenia równoznaczny
jest z akceptacją nowego Regulaminu.

4. Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów –
tzn. zamówienia złożone przed datą wejścia zmian będą realizowane na
dotychczasowych zasadach.

§ 38. Jeśli zmiana Regulaminu wynika z dodania nowej usługi i Klient nie zamierza z niej
korzystać – zmiana taka nie wpływa na dotychczasowe korzystanie ze Sklepu. Rejestracja lub korzystanie z nowej usługi będzie wymagało akceptacji nowej treści Regulaminu, lecz Klient niekorzystający z niej może pozostać przy starej wersji (jeśli to możliwe technicznie) lub po prostu ignorować nowe postanowienia nieistotne dla jego użytkowania.

XIII. Postanowienia końcowe

§ 39. Regulamin jest dostępny nieodpłatnie na stronie internetowej Sklepu w formie
umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie (plik PDF do pobrania). Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zawieranych poprzez Sklep umów.
§ 40. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego, w tym:
- Kodeks cywilny,
- ustawa o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r. (ze zm.),
- ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z 18 lipca 2002 r.,
- ustawa Prawo telekomunikacyjne z 16 lipca 2004 r.,
- RODO (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679),
- DSA (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 o jednolitym
rynku usług cyfrowych) – w zakresie, w jakim ma zastosowanie do usług
świadczonych przez Sprzedawcę.

§ 41. Postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek
praw Konsumenta przyznanych mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień Regulaminu z takimi przepisami, pierwszeństwo mają przepisy konsumenckie i to one będą stosowane przez Sprzedawcę.

§ 42. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem:
- w przypadku Konsumentów/PB jednoosobowych – będą rozstrzygane polubownie lub
przez właściwy miejscowo sąd powszechny zgodnie z przepisami kodeksu
postępowania cywilnego (sąd właściwy ogólnie dla pozwanego lub sąd miejsca
wykonania umowy – wybór zgodnie z k.p.c. należy do powoda, a w przypadku
postępowań przeciw konsumentom – sąd miejsca zamieszkania konsumenta),

- w przypadku Przedsiębiorców (niebędących PB jednoosobowym) – ewentualne spory
rozstrzygać będzie sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

§ 43. Niniejszy Regulamin w powyższym brzmieniu obowiązuje od dnia [wpisać datę
wejścia w życie] i ma zastosowanie do umów zawartych od tej daty. Poprzednie wersje
Regulaminu są dostępne w archiwum na stronie Sprzedawcy oraz w siedzibie Sprzedawcy.

zakupy

  • Płatności
  • Dostawa
  • Zwroty i reklamacje
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Bon podarunkowy
  • FAQ

marka

  • Kontakt
  • Lookbook
© 2025 JUST PAUL . site by 8080.studio
    en
    • Zaznaczenie wyboru powoduje całkowite odświeżenie strony.
    • Otwiera się w nowym oknie.